Deel dit:

3 tips om van je beursstand een succes te maken!

Dé 3 tips om van je stand op de jaarbeurs een succes te maken. Een beurs is dé plek om in korte tijd veel nieuwe klanten te ontmoeten, spreken en te overtuigen van jouw product of dienst. Op de beurs kun je persoonlijk contact maken en ben je in de perfecte gelegenheid om potentiële klanten nu eens in het echt te laten zien wat je doet. Maar aan een beurs deelnemen is geen kleinigheidje. De standplaats kan een serieuze investering zijn, goede standbouwers en ontwerpers zijn ook niet goedkoop. Daarnaast is een paar dagen duizenden mensen aanspreken met een glimlach ook niet iets wat je zonder goede conditie zomaar eventjes doet.

Toch, ondanks alle stress, het harde werken en de vermoeiende beursdagen zelf, is de
jaarbeurs altijd weer iets om naar uit te kijken en een flinke marketing slag te maken. Voor
jou heeft Robin Matrix drie tips op een rijtje gezet die eigenlijk één belangrijk element
gemeen hebben. Als ervaren beurs goochelaar kent Robin de beurzen markt van binnen uit
en van vele sectoren.

1. Weest actief betrokken bij de standbouw

Ja, je hebt de beste standbouwer en ontwerper ingehuurd voor je volgende stand op de
jaarbeurs. Maar, zij zijn niet jouw bedrijf en hoe goed ze ook zijn alleen jij kan weten waar je
echt voor staat, wie je klanten zijn en welke uitstraling je moet hebben. Dit betekent niet dat
je zelf je hoofd moet breken of er rode of blauwe stoelen moeten staan en of de tafel iets
meer naar links of naar rechts moet. De uitvoering van de plannen, daar heb je die
professionals voor betaald.

Wat jij moet doen is in de beginfase duidelijk maken wat je bedrijf nu precies doet en wie je
ideale klanten zijn. Heb je al wel eens een ‘ideale klant persona’ opgesteld? Nee? Hoog tijd
om dit voor de volgende jaarbeurs te doen! Deze beschrijving van jouw ideale klant, van
leeftijd en geslacht tot hobby’s, gekke gewoontes en favoriete films is goud waard bij het
bouwen van je stand. Een goede ontwerper zal een vreugde dans maken als je met deze
informatie komt en weet vervolgens precies welke visuele toeren hij moet uithalen om die
beschreven persona van jou het meest op zijn gemak te stellen.

2. Zorg voor een open en veilige uitstraling

In de piramide van Maslow staat veiligheid op de tweede plaats. Zonder deze basisbehoefte
kan niemand eigenlijk echt sociaal contact maken, laat staan overtuigd worden dat hij of zij
iets van jou wilt kopen. Jouw stand is ondertussen natuurlijk zo ontworpen dat hij precies de
juiste snaar weet te raken van jouw ideale klanten. Door slim gebruik van kleuren,
materialen en aansprekende elementen zal jouw ideale klant zich al direct veiliger bij jou dan
bij je buurman voelen. Maar als jouw verkopers zich vervolgens achter hun laptop
verstoppen, geen oogcontact maken en wel heel serieus kijken… Dan nog zal je ideale klant
waarschijnlijk eerder doorlopen dan zelf pro-actief op je verkopers af te stappen.

3. Zorg voor een ijsbreker

Denk aan je stand op de jaarbeurs als je website op het internet: De concurrentie is
moordend, afleiding is er om de hoek en je bezoeker heeft een aandachtsspanne van een
paar seconden.

Als je ze niet direct weet aan te spreken zijn ze sneller weg dan jij met je ogen hebt kunnen
knipperen. Je ziet veel standhouders daarom werken met een ludieke winactie. Immers, wie
wil er niet kans maken op iets tofs in ruil voor zijn of haar e-mailadres? Jammer is alleen dat
we tegenwoordig van de GDPR niet meer zonder expliciet te vragen deze e-mailadressen op
onze nieuwsbrief mogen zetten. En is die koopjesjager eigenlijk wel echt jouw ideale klant?
Wat je wilt is een ijsbreker, een actie die vraagt om weinig tot geen initiatief van de
bezoeker, maar wel direct voor een sociale en menselijke connectie zorgt. Dit is waar Robin
Matrix in is gespecialiseerd. Hij weet als geen ander om met ludieke en persoonlijke
goocheltrucjes bezoekers tot staan te brengen. Met zijn professionele uitstraling en een lach
weet hij als geen ander het ijs te breken. Heb jij zo’n topverkoper in je team die dit kan? Zorg
dan zeker dat je hem alle dagen inplant, zo niet, huur dan een professional zoals Robin in. En zorg dat jij de volgende keer op de jaarbeurs de meest bezochte stand hebt!

Deel dit met de rest van de wereld;


Robin Matrix

Robin Matrix is eigenaar van goochelaar.nl en is één van de meest geboekte goochelaars / zakkenrollers van Nederland. Spontaniteit, betrouwbaarheid, representativiteit is waar goochelaar Robin Matrix voor staat. Neem gerust contact op met Robin als je vragen hebt of als je hem wilt inhuren voor een event!

Gerelateerde onderwerpen;

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Goochelaar inhuren? Bel direct 023-5444297 of druk op contact!

>