Goochelaar.nl
Interessant? Deel dit:

3 tips om van je beursstand een succes te maken!

    Dé 3 tips om van je stand op de jaarbeurs een succes te maken. Een beurs is dé plek om in korte tijd veel nieuwe klanten te ontmoeten, spreken en te overtuigen van jouw product of dienst. Op de beurs kun je persoonlijk contact maken en ben je in de perfecte gelegenheid om potentiële klanten nu eens in het echt te laten zien wat je doet. Maar aan een beurs deelnemen is geen kleinigheidje. De standplaats kan een serieuze investering zijn, goede standbouwers en ontwerpers zijn ook niet goedkoop. Daarnaast is een paar dagen duizenden mensen aanspreken met een glimlach ook niet iets wat je zonder goede conditie zomaar eventjes doet.

    Toch, ondanks alle stress, het harde werken en de vermoeiende beursdagen zelf, is de
    jaarbeurs altijd weer iets om naar uit te kijken en een flinke marketing slag te maken. Voor
    jou heeft Robin Matrix drie tips op een rijtje gezet die eigenlijk één belangrijk element
    gemeen hebben. Als ervaren beurs goochelaar kent Robin de beurzen markt van binnen uit
    en van vele sectoren.

    1. Weest actief betrokken bij de standbouw

    Ja, je hebt de beste standbouwer en ontwerper ingehuurd voor je volgende stand op de
    jaarbeurs. Maar, zij zijn niet jouw bedrijf en hoe goed ze ook zijn alleen jij kan weten waar je
    echt voor staat, wie je klanten zijn en welke uitstraling je moet hebben. Dit betekent niet dat
    je zelf je hoofd moet breken of er rode of blauwe stoelen moeten staan en of de tafel iets
    meer naar links of naar rechts moet. De uitvoering van de plannen, daar heb je die
    professionals voor betaald.

    Wat jij moet doen is in de beginfase duidelijk maken wat je bedrijf nu precies doet en wie je
    ideale klanten zijn. Heb je al wel eens een ‘ideale klant persona’ opgesteld? Nee? Hoog tijd
    om dit voor de volgende jaarbeurs te doen! Deze beschrijving van jouw ideale klant, van
    leeftijd en geslacht tot hobby’s, gekke gewoontes en favoriete films is goud waard bij het
    bouwen van je stand. Een goede ontwerper zal een vreugde dans maken als je met deze
    informatie komt en weet vervolgens precies welke visuele toeren hij moet uithalen om die
    beschreven persona van jou het meest op zijn gemak te stellen.

    2. Zorg voor een open en veilige uitstraling

    In de piramide van Maslow staat veiligheid op de tweede plaats. Zonder deze basisbehoefte
    kan niemand eigenlijk echt sociaal contact maken, laat staan overtuigd worden dat hij of zij
    iets van jou wilt kopen. Jouw stand is ondertussen natuurlijk zo ontworpen dat hij precies de
    juiste snaar weet te raken van jouw ideale klanten. Door slim gebruik van kleuren,
    materialen en aansprekende elementen zal jouw ideale klant zich al direct veiliger bij jou dan
    bij je buurman voelen. Maar als jouw verkopers zich vervolgens achter hun laptop
    verstoppen, geen oogcontact maken en wel heel serieus kijken… Dan nog zal je ideale klant
    waarschijnlijk eerder doorlopen dan zelf pro-actief op je verkopers af te stappen.

    3. Zorg voor een ijsbreker

    Denk aan je stand op de jaarbeurs als je website op het internet: De concurrentie is
    moordend, afleiding is er om de hoek en je bezoeker heeft een aandachtsspanne van een
    paar seconden.

    Als je ze niet direct weet aan te spreken zijn ze sneller weg dan jij met je ogen hebt kunnen
    knipperen. Je ziet veel standhouders daarom werken met een ludieke winactie. Immers, wie
    wil er niet kans maken op iets tofs in ruil voor zijn of haar e-mailadres? Jammer is alleen dat
    we tegenwoordig van de GDPR niet meer zonder expliciet te vragen deze e-mailadressen op
    onze nieuwsbrief mogen zetten. En is die koopjesjager eigenlijk wel echt jouw ideale klant?
    Wat je wilt is een ijsbreker, een actie die vraagt om weinig tot geen initiatief van de
    bezoeker, maar wel direct voor een sociale en menselijke connectie zorgt. Dit is waar Robin
    Matrix in is gespecialiseerd. Hij weet als geen ander om met ludieke en persoonlijke
    goocheltrucjes bezoekers tot staan te brengen. Met zijn professionele uitstraling en een lach
    weet hij als geen ander het ijs te breken. Heb jij zo’n topverkoper in je team die dit kan? Zorg
    dan zeker dat je hem alle dagen inplant, zo niet, huur dan een professional zoals Robin in. En zorg dat jij de volgende keer op de jaarbeurs de meest bezochte stand hebt!

    >