Deelnemen aan beurs doe je niet voor niets. Elke organisatie of bedrijf heeft er zijn of haar eigen doelstelling mee. Het ene bedrijf wil haar nieuwe producten lanceren of potentiële klanten binnen halen. Sommige organisaties willen hun dienstverlening onder de aandacht brengen en weer anderen gebruiken een beurs om meer naamsbekendheid te creëren.
Door onze jarenlange ervaring op beurzen en tentoonstellingen, weten we inmiddels dat een succesvolle beursdeelname valt of staat bij een goede planning, een opvallend marketingtraject, een uitnodigende stand, een bekwame en vriendelijke standbemanning, een interessant aanbod van diensten of producten en uiteraard de aftersales.
De aard van een beurs is niet van belang om de deelname eraan tot een succes te maken. Of het nu gaat om een vakbeurs of een consumentenbeurs, de voorbereidingen, organisatie en uitvoering zijn in grote lijnen hetzelfde.
We geven je graag alvast de volgende tips;
> Beurstips – planning
> Beurstips – marketing en communicatie
> Beurstips – standbemanning
> Beurstips – uitvoering, showtime
Inmiddels hebben we veel inzichten gekregen door deel te nemen aan veel en vooral diverse beurzen. Om onze kennis en inzichten met u te delen, hebben we een aantal beurstips voor iedereen die binnenkort zijn bedrijf, producten, diensten of service op een beurs gaat presenteren. Deze beurstips zouden heel goed kunnen bijdragen om uw volgende tentoonstelling of beurs nog succesvoller te maken.
Een deelname aan een beurs doet u tenslotte niet voor niets en daarom is het natuurlijk van uitermate groot belang dat u vanaf het aanmelden bij een beursorganisatie tot aan de aftersales allemaal vlekkeloos verloopt.
In deze blog willen we u graag van begin tot eind meenemen in het organiseren van uw beursdagen. Met deze beurstips hebben wij er al veel bedrijven en organisaties toe aangezet om hun beursdagen met perfectie en succes tot een eind te brengen.
Allereerst zullen wij u een aantal tips geven die over de beursplanning gaan. Want deze planning is van groot belang voor het verdere verloop van de daadwerkelijke uitvoering en aanwezigheid in een beursstand.
Dan zullen we vervolgens de marketing rondom een beurs onder de loep nemen omdat de communicatie en marketing ook een belangrijke factor is als een bedrijf of organisatie op een beurs of tentoonstelling standhouder zal gaan zijn.
Ook geen onbelangrijke factor is natuurlijk aankleding en vooral de bemanning op de beursstand. Van het briefen van de standbemanning tot de kleding die zij moeten gaan dragen. Maar ook het benaderen van de bezoekers en het aanspreken door bekwaam beurspersoneel uitermate belangrijk. Ook hiervoor reiken wij u verschillende beurstips aan.