Goochelaar.nl
Interessant? Deel dit:

Marketingtips voor een beurs

    Als je hebt besloten om met jouw bedrijf, product of organisatie op een beurs te gaan staan dan is de marketing daarom heen ook geen onbelangrijke factor. Ontwikkel daarom een pre-beursmarketingplan.

    Informeer uw bestaande en potentiële klanten

    Laat uw doelgroep weten dat u op een beurs aanwezig zult zijn, waar uw stand staat en welke producten of diensten u gaat promoten. Zorg ervoor dat ze de beurslocatie, de juiste beursdata en de exacte bezoektijden weten.

    Beurzen
    bieden veel mogelijkheden voor een sterke marketing. Tijdens de beurs kan je
    met bestaande relaties bijpraten en nieuwe leads en prospects werven. Om uw
    beursdeelname te promoten zou u kunnen denken aan verschillende kanalen, zowel
    online als offline.

    E-mail Marketing

    Maak 3 weken voorafgaand aan de beur een e-nieuwsbrief om iedereen te laten weten dat u deelneemt aan een beurs. Geef in deze e-nieuwsbrief duidelijk de belangrijkste details aan van uw beursdeelname. Informeer uw doelgroep over de locatie, tijden, standnummer maar ook over eventueel speciale beursaanbiedingen.

    Hou alle uitingen consistent

    Zorg dat u al uw promotiemateriaal, logo, kleuren,
    lettertypen en uitingen consistent houdt. Dit zal zorgen voor overal dezelfde
    look en feel van uw bedrijf, product of diensten krijgt en behoudt.

    Maak gebruik van uw social media kanalen

    Social media is een geweldige bron om iedereen te laten weten dat u aan een beurs deelneemt. Gebruik uw social mediakanalen om bezoekers naar de beurs te laten komen en uw stand te komen bezoeken. Plaats foto’s van uw stand, schrijf content die interessant is voor potentiële bezoekers. Als u specialiteiten, zoals interactieve spellen, give-aways of speciale aanbiedingen heeft tijdens uw beursdagen, laat dit dan via social media aan de lezers weten. Twitter, Instagram, Facebook het zijn allemaal perfecte kanalen om uw beursparticipatie voor, tijdens en na de beurs aan de wereld te laten zien.

    Speciale beurshashtag

    U zou
    kunnen denken voor de social mediakanalen om een speciale hashtag te bedenken
    voor uw stand. Zorg er daarbij voor dat de hashtag volledig #uniek en makkelijk
    te onthouden is. Zo valt het op en onthoudt iedereen het makkelijk. Voeg de
    #hashtag toe aan uw uitingen, op banners, posters, in e-mailcampagne en in elk
    socialmediabericht

    Denk ook eens aan QR-codes

    Als u denkt aan hand-outs dan is een digitale hand-out een veel goedkopere oplossing en makkelijkere oplossing. Daarnaast bespaart u ook nog vervuiling van het milieu. Met een QR-code biedt u de bezoekers een digitale hand-out aan. Uw beursstand kan voorzien zijn van een QR-code, die door de bezoekers gemakkelijk kan worden gescand, waarmee zij direct naar uw website of pdf-presentatie zullen worden geleid.

    Relevante give-aways

    Vaak worden tijdens beurzen Tijdens beurzen give-aways en goodies weggegeven die nooit zullen worden gebruikt. Leuk voor het moment natuurlijk maar uiteindelijk is het eigenlijk weggegooid geld. Beter kunt u goed nadenken over een relevante gadget waar uw bezoekers daadwerkelijk ook iets aan hebben in het dagelijks leven. Zorg er wel voor dat alle items die u uitdeelt en weggeeft voorzien zijn van uw bedrijfslogo.

    Opvolgen van contacten

    Beursmarketing eindigt niet
    na de beurs, wees u daar goed bewust van. Het opvolgen van leads en prospects
    die u hebt gesproken op de beurs is hierbij ook van groot belang. Hoe sneller u
    uw ze benadert, hoe groter de kans dat ze voor u kiezen blijkt uit
    statistieken. U moet contact houden met deze connecties en het beste is het om
    binnen een week een mail, flyer of aanbieding te sturen.

    Over de schrijver Robin Matrix

    Robin Matrix is eigenaar van goochelaar.nl en is één van de meest geboekte goochelaars / zakkenrollers van Nederland. Spontaniteit, betrouwbaarheid, representativiteit is waar goochelaar Robin Matrix voor staat. Neem gerust contact op met Robin als je vragen hebt of als je hem wilt inhuren voor een event!

    Volg mij via:
    >